Αφιέρωμα : Τα γεγονότα του Πολυτεχνείου

Web Tv

Web Radio

E-Library

 

Εκπτωτική Κάρτα

 

Προγράμμα

Πατήστε την εικόνα

Εκτύπωση

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΣΠ ΠΑ.ΠΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΝΕΩΣΕΙΣ ΚΑΡΤΩΝ ΣΙΤΙΣΗΣ

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

 

Προς: Την σύγκλητο του Πανεπιστημίου Πειραιά,

          Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πειραιά

          Προϊστάμενο Γραμματείας Πανεπιστημίου

 

Θέμα: Πρόταση για ανανέωση καρτών σίτισης

 

Με βάση την ανακοίνωση του Πανεπιστημίου, σχετικά με το θέμα των ανανεώσεων καρτών σίτισης, ορίζονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά, καθώς και οι προθεσμίες υποβολής δικαιολογητικών για τους φοιτητές που πληρούν τις προϋποθέσεις.

Εμείς ως ΠΑΣΠ, μένουμε σταθεροί στις θέσεις και στα προτάγματα μας σχετικά με ένα τέτοιο ευαίσθητο θέμα όπως της φοιτητικής μέριμνας και σίτισης. Όπως πράξαμε με συνεπή στάση τα προηγούμενα χρόνια, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των συμφοιτητών μας, για διευκόλυνση των φοιτητών και για αποφυγή γραφειοκρατικών διαδικασιών,

Προτείνουμε :

Για τους ήδη κατέχοντες κάρτας σίτισης στο Ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 ,και πού έχουν δικαίωμα επανέκδοσης της κάρτας για το νέο Ακαδημαϊκό έτος 2014-2015  (Φοιτητές με μητρώα εισαγωγής 2009,2010,2011,2012,2013) να μπορούν να ανανεώσουν την κάρτα σίτισης μόνο με :

-          Υπεύθυνη Δήλωση του ν.1599/1986 (Α 75) του ενδιαφερόμενου για την ακρίβεια του περιεχόμενου των υποβληθέντων δικαιολογητικών, όπου θα επιβεβαιώνεται ο τόπος μόνιμης κατοικίας, αλλά θα γίνεται ιδιαίτερη μνεία της γνώσης συνεπειών της υποβολής αναληθούς δήλωσης ή ανακριβών, ψευδών, πλαστών δικαιολογητικών.

-          Αντίγραφο εκκαθαριστικού σημειώματος της αρμόδιας ΔΟΥ για το ετήσιο οικογενειακό ή ατομικό εισόδημα του ενδιαφερόμενου φοιτητή. Σε περίπτωση που δεν έχει παραληφθεί το εκκαθαριστικό σημείωμα, προσκομίζεται από τον ενδιαφερόμενο φοιτητή φορολογική δήλωση. 

 

Με Τιμή

Π.Α.Σ.Π. Πανεπιστημίου Πειραιά

 

 

 

Εκτύπωση

7 ΜΑΗ ΕΠΙΛΕΓΩ ΑΛΛΑΓΗ-ΣΤΗΡΙΖΩ ΠΑΣΠ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Η ΠΑΣΠ (Πανελλήνια Αγωνιστική Σπουδαστική Παράταξη), είναι μια φοιτητική συνδικαλιστική παράταξη που ιδρύθηκε το 1974 έχοντας ως κύριο στόχο τη στήριξη του φοιτητικού κινήματος και την προάσπιση των συμφερόντων και των δικαιωμάτων του φοιτητή. Αν κάποιος θέλει να αναζητήσει την ιστορία της, θα συνειδητοποιήσει πως είναι συνυφασμένη με την ιδέα της πολυφωνίας, της ελεύθερης διακίνησης ιδεών και της στήριξης των αδύναμων και ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.

 

Ως αυτόνομη φοιτητική παράταξη αγωνίζεται για ένα ζωντανό φοιτητικό κίνημα με πάγιες προοδευτικές αριστερές αξίες για ένα ξεκάθαρα δημόσιο δωρεάν πανεπιστήμιο. Τοποθετεί το φοιτητή ως το πιο ενεργό κομμάτι της κοινωνίας συνολικά και ως εκ τούτου παίρνει θέση και αναλαμβάνει ενεργή δράση στα διάφορα πολιτικά, κοινωνικά, οικονομικά ζητήματα που αναδεικνύει η κοινωνία.

Η ΠΑΣΠ δεν είναι ένας απρόσωπος συνδικαλιστικός φορέας. Ζει και δρα μέσα στο πανεπιστήμιο, μέσα στο σύνολο των φοιτητών... για τους ίδιους τους φοιτητές και όχι για οποιουδήποτε είδους μικροπολιτικά και προσωπικά συμφέροντα. Είναι έτοιμη να συγκρουστεί με οτιδήποτε θίγει τα ακαδημαϊκά δικαιώματα και συμφέροντα του φοιτητή, παράδειγμα η δυναμικότατη συμμετοχή στις τελευταίες έντονες φοιτητικές κινητοποιήσεις σχετικά με το νόμο – πλαίσιο. Κινητοποιήσεις οι οποίες άκρως μαζικές και επιτυχημένες παρά τις προσπάθειες ορισμένων –που εξυπηρετούν πολιτικά συμφέροντα- ατόμων να τις σαμποτάρουν.

 

ü  Οι Θέσεις μας για την κοινωνία

Βιώνουμε την μεγαλύτερη οικονομική και κοινωνική κρίση από τη μεταπολίτευση. Η Π.Α.Σ.Π. και τα μέλη της οργάνωσης, συντεταγμένα, εναντιώθηκαν στην πολιτική που άσκησαν τα τελευταία χρόνια  οι κυβερνώσες δυνάμεις. Η Π.Α.Σ.Π.  παλεύει για την ανατροπή των πολιτικών που οδηγούν τη γενιά μας να είναι η πρώτη μετά τον πόλεμο που θα ζήσει χειρότερα από την προηγούμενη.

Μέσα από την δημιουργική συζήτηση που αναπτύσσουμε εντός της οργάνωσης αλλά και στα πλαίσια των σεμιναρίων και των ημερίδων που οργανώνουμε, διαμορφώνουμε ουσιαστικές και ριζοσπαστικές προτάσεις για την έξοδο της χώρας από την κρίση, την αντιμετώπιση των θεσμικών και οικονομικών προβλημάτων. Αγωνιζόμαστε με όλες τις δυνάμεις μας για την αποτροπή της επικράτησης στους κόλπους της νεολαίας και του φοιτητικού κινήματος, ακραίων λογικών, πολιτικών βίας και φαινομένων πολιτικού και κοινωνικού ρατσισμού.

ü  Οι Θέσεις μας για την παιδεία

Από τη στιγμή ψήφισης του νόμου 4009/2011, τα τελευταία τρία χρόνια σαν φοιτητές, έχουμε αρχίσει να παρατηρούμε και να βιώνουμε τις παθογένειες, τα αποτελέσματα και τις επιρροές εφαρμογής αυτού του νόμου, που έρχεται να καταλύσει το δημόσιο, δωρεάν και δημοκρατικό χαρακτήρα των ελληνικών Πανεπιστημίων. Επίσης, έρχεται να επιφέρει κατάργηση του ασύλου, περιορισμό της κοινωνικής μέριμνας, περιορισμό συγγραμμάτων, επιβολή συμβούλιων διοίκησης, μη εκπροσώπηση της φωνής των φοιτητών στα όργανα συνδιοίκησης κ.α.
Ως ΠΑΣΠ, πιστοί στις αρχές και στις αξίες μας και αμετακίνητοι στις θέσεις μας, έχουμε δείξει από την αρχή, με συνεχή αγώνα και δράσεις και μέσω γενικών συνελεύσεων, την εναντίωση μας σε κάθε προσπάθεια εφαρμογής αυτού του νόμου, όπως συνέβη και πέρυσι με τις τροποποιήσεις και το σχέδιο Αθηνά έτσι και φέτος με τις οριζόντιες και απρόκλητες επερχόμενες διαγραφές φοιτητών.

Σαν παράταξη η οποία σέβεται και βρίσκεται πλάι σε κάθε φοιτητή, σαν παράταξη που έχει στόχους και αξίες όπως η ελευθερία έκφρασης, η αντίθεση στη δημιουργία καθηγητικών κατεστημένων στην ακαδημαϊκή κοινότητα, η αφύπνιση του φοιτητικού κινήματος και η απόλυτη διαφάνεια σε κάθε πτυχή της διοίκησης και σε κάθε διαδικασία. Θέτουμε όμως σαν πρωταρχικό και κυρίαρχο στόχο τη διασφάλιση του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ που αποτελεί κατάκτηση των φοιτητών. Στόχος για τον οποίο η αγωνίστηκε παλιότερα, αγωνίζεται σήμερα και θα συνεχίσει να αγωνίζεται ΠΑΣΠ. Η ΠΑΣΠ είναι η φωνή που δεν θα πάψει να απαιτεί και να διεκδικεί για σένα, το Πανεπιστήμιο, για ΟΛΟΥΣ μας.

 

ü  Παρέμβαση-πρόταση της ΠΑΣΠ Πανεπιστημίου Πειραιώς για τις διαγραφές φοιτητών

Ως φοιτητική παράταξη, με συνεπή καθημερινή παρουσία και επαφή με τους φοιτητές και αφουγκραζόμενοι τα προβλήματα, την αγωνία και τις ανησυχίες των φοιτητών που έχουν υπερβεί το κανονικό περιθώριο χρόνου σπουδών και κινδυνεύουν με διαγραφή, υπενθυμίζουμε και συνιστούμε στην ελληνική Πολιτεία ότι άλλα είναι τα πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας και της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Θα πρέπει η Πολιτεία να αναλογιστεί ποιες είναι και οι παρούσες συνθήκες που επικρατούν και με τις οποίες καλείται ένας νέος άνθρωπος να σπουδάσει και αναφερόμαστε τόσο σε εγκαταστάσεις, περιορισμό συγγραμμάτων, θέματα κοινωνικής μέριμνας, συνθήκες διδασκαλίας και παραδόσεων, αξιολόγηση καθηγητών κ.α.

Είναι ανεπίτρεπτο να συζητάμε όπως ορίζει και το άρθρο 80 του ν.4009/2011 για οριζόντιες διαγραφές χιλιάδων φοιτητών με μοναδικό κριτήριο το έτος εισαγωγής τους, χωρίς καν να εξετάζουμε τις συνθήκες καθυστέρησης των σπουδών τους. Ένα τέτοιο μείζον θέμα πρέπει να αντιμετωπίζεται με μεγαλύτερη κοινωνική ευαισθησία και να ληφθούν υπόψη παράγοντες και αιτίες, που οδήγησαν αυτούς τους φοιτητές, να μην έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους, όπως προβλήματα υγείας, οικονομικά προβλήματα, βιοποριστική εργασία, δημιουργία οικογένειας, υποχρεωτικές παρακολουθήσεις σε εργάσιμες ώρες, μόνιμη κατοικία μακριά από τον τόπο σπουδών.

Προτείνουμε:

1η Εκδοχή – Καμία διαγραφή φοιτητή

Κατηγοριοποίηση των φοιτητών σε ενεργούς και μη ενεργούς. Ενεργοί θα ορίζονται όσοι φοιτητές βρίσκονται από το 1ο έως το 12ο εξάμηνο και πέραν του 12ου εξαμήνου όσοι στη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους ( από 1/10 έως 30/9) έχουν συμμετοχή τουλάχιστον και σε ένα μάθημα σε τουλάχιστον και σε μια εξεταστική περίοδο. Μη ενεργοί θα ορίζονται όσοι έχουν ξεπεράσει την προαπαιτούμενη διάρκεια φοίτησης και σε ένα ακαδημαϊκό έτος (από 1/10 έως 30/9) δεν έχουν καμία συμμετοχή σε καμία εξεταστική.

Επομένως, στην αξιολόγηση Ιδρυμάτων, Σχολών, Τμημάτων σχετικά με τον δείκτη αποδοτικότητας/αποτελεσματικότητας αποφοίτων, θα γίνεται η ανάλυση αποτελεσμάτων με βάση τους ΕΝΕΡΓΟΥΣ φοιτητές. Π.χ. τόσοι απόφοιτοι / πλήθος τόσων ΕΝΕΡΓΩΝ φοιτητών.

2η Εκδοχή – Πρόταση

Προτείνουμε:
·         Για φοιτητές με μητρώο εισαγωγής πριν και το 2003, ύστερα από υποχρεωτική ενημέρωση κάθε φοιτητή από τις αρμόδιες Γραμματείες όσοι δεν έχουν καμία συμμετοχή σε καμία εξεταστική εντός ενός ακαδημαϊκού έτους (έως 30/9) να διαγράφονται.
Για όσους έχουν έστω και μια συμμετοχή, έστω και σε μια εξεταστική μέχρι τις 30/9, προτείνουμε:
-  Παράταση δύο ακαδημαϊκών ετών, σε αυτούς που τα οφειλόμενα μαθήματα τους είναι λιγότερα από τα μισά μαθήματα του προγράμματος σπουδών.
-  Παράταση τριών ακαδημαϊκών ετών, σε αυτούς που τα οφειλόμενα μαθήματα είναι περισσότερα από τα μισά μαθήματα του προγράμματος σπουδών.

·         Για φοιτητές με μητρώο εισαγωγής το 2004,2005,2006, ύστερα από υποχρεωτική ενημέρωση κάθε φοιτητή από τις αρμόδιες Γραμματείες όσοι δεν έχουν καμία συμμετοχή σε καμία εξεταστική στο ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 που διανύουμε (μέχρι τις 30/9) καθώς και στο ακαδημαϊκό έτος 2014-2015, μετά το πέρας της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου 2015, να διαγράφονται. Για όσους έχουν έστω και μια συμμετοχή, έστω και σε μια εξεταστική σε αυτά τα ακαδημαϊκά έτη προτείνουμε:
-  Παράταση δύο ακαδημαϊκών ετών, σε αυτούς που τα οφειλόμενα μαθήματα τους είναι λιγότερα από τα μισά μαθήματα του προγράμματος σπουδών.
-  Παράταση τριών ακαδημαϊκών ετών, σε αυτούς που τα οφειλόμενα μαθήματα είναι περισσότερα από τα μισά μαθήματα του προγράμματος σπουδών.

·         Για φοιτητές με μητρώο εισαγωγής το 2007,2008,2009,2010, προτείνουμε:
Από το τελευταίο ακαδημαϊκό έτος, που έχει οριστεί η διαγραφή τους (8ο έτος)
-  Παράταση δύο ακαδημαϊκών ετών, σε αυτούς που τα οφειλόμενα μαθήματα τους είναι λιγότερα από τα μισά μαθήματα του προγράμματος σπουδών.
-  Παράταση τριών ακαδημαϊκών ετών, σε αυτούς που τα οφειλόμενα μαθήματα είναι περισσότερα από τα μισά μαθήματα του προγράμματος σπουδών.

·         Για φοιτητές με μητρώο εισαγωγής το 2011,2012,2013… προτείνουμε:
Σύσταση επιτροπής διαγραφής φοιτητών, που θα εξετάζει και θα αξιολογεί την περίπτωση κάθε φοιτητή που τίθεται υπό διαγραφή με βάση την ενεργή ή μη συμμετοχή του στις εξεταστικές κτλ, στα δύο χρόνια παράτασης που προβλέπονται μετά το πέρας του 8ου εξαμήνου.

ü  Ο Αγώνας μας για τη Σίτιση στο Πανεπιστήμιο Πειραιά

Η Πανελλήνια Αγωνιστική Σπουδαστική Παράταξη, πιστή στον αγώνα της για την προάσπιση του δικαιώματος των φοιτητών στη δωρεάν σίτιση και  μαχόμενη ενάντια στο νέο καθεστώς ιδιωτικοποίησης και κατάλυσης των φοιτητικών κεκτημένων στάθηκε από την πρώτη στιγμή αρωγός στην προσπάθεια ενημέρωσης των φοιτητών του Πανεπιστημίου μας για τις αλλαγές στις προϋποθέσεις δωρεάν σίτισης και των δικαιολογητικών που απαιτούνται αλλά και στην έγκαιρη κινητοποίησή τους για την έκδοση νέων καρτών σίτισης. Ως υπεύθυνοι εκπρόσωποι φοιτητών, ενδιαφερθήκαμε άμεσα για την ομαλή εξέλιξη της εν λόγω διαδικασίας αλλά και για τη βέλτιστη ενημέρωση και εξυπηρέτηση των φοιτητών,  με παράλληλες τις συνεχείς προτάσεις μας για έκδοση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου αριθμού καρτών σίτισης από τους δικαιούχους.

 

ü  Οι προτάσεις μας..

-          Δημιουργία εργαστηρίων αγγλικής γλώσσας και προετοιμασία πτυχίων IELTS, GMAT, TOEFL

-          Ανάρτηση λύσεων στα προαπαιτούμενα μαθήματα (αλυσίδες) [Τμήμα Ο.Δ.Ε.]

-          Υποχρεωτική ανάρτηση στο διαδίκτυο των ωρών γραφείων καθηγητών [Τμήμα Ο.Δ.Ε.]

-          Υποχρεωτική ανάρτηση υλών εξεταστικής σε e-classή στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου με καταληκτική ημερομηνία δύο εβδομάδες πριν την έναρξη της εξεταστικής [Τμήμα Ο.Δ.Ε.]

-          Οι βαθμολογίες των εργασιών να ισχύουν και στις υπόλοιπες εξεταστικές του ακαδημαϊκού έτους [Τμήμα Στατιστικής & Ασφαλιστικής Επιστήμης]

 

ü  Διαχρονικά διεκδικούμε..

-          Πρόταση για την επέκταση του ωραρίου  υποδοχής των φοιτητών από τις γραμματείες, συγκεκριμένα προτείναμε την καθημερινή 3ωρη λειτουργία.

-          Πρόταση για μείωση του κόστους των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων του Πανεπιστημίου.

-          Φροντιστηριακά μαθήματα στα μαθήματα που το μεγαλύτερο κομμάτι των φοιτητών αποτυγχάνει.

-          Επανάληψη εξέτασης μαθήματος όταν το ποσοστό επιτυχίας των συμμετεχόντων δεν ξεπερνά τα 3/10

-          Περισσότερες εναλλακτικές μορφές εξέτασης όπως προσθετικές προόδους και απαλλακτικές εργασίες.

ü  Τα σεμινάρια μας..

-          Δημοσιονομική Πολιτική και προσέλκυση επενδύσεων

-          Επιχειρηματικότητα και Επενδύσεις ως μοχλός ανάπτυξης για διέξοδο από την κρίση

 

ü  Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη Π.Α.Σ.Π. ΠΑ.ΠΕΙ.[http://library.pasp-papei.gr]

Η πρωτοβουλία που πήρε η Π.Α.Σ.Π. ΠΑ.ΠΕΙ.  για ελεύθερη και άμεση πρόσβαση σε όλες τις σημειώσεις που διαθέτει σε όλα τα Τμήματα και για κάθε έτος, έδωσε τη δυνατότητα σε περισσότερους από 2500 εγγεγραμμένους χρήστες/φοιτητές να αποκτήσουν ενημερωμένες και έγκυρες σημειώσεις σε περισσότερα από 120 μαθήματα, σε συνδυασμό με την επικαιροποιημένη διδακτέα ύλη, και σημειώσεις των καθηγητών. Επίσης για πρώτη φορά δόθηκε η ευκαιρία στους φοιτητές να ανταλλάσσουν αρχεία και να δημιουργούν forumεπάνω στο κάθε μάθημα.

 

Δεν συμβιβαζόμαστε…

Επαναφορά φοιτητών στα όργανα συνδιοίκησης

Οι φοιτητές και η νέα γενιά στο επίκεντρο ,συμμέτοχοι στις εξελίξεις

Με τις ιδέες, τις προτάσεις και τις διεκδικήσεις μας

…Δημιουργούμε το μέλλον!

 

 

Εκτύπωση

ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ Π.Α.Σ.Π. ΠΑ.ΠΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

 

ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ Π.Α.Σ.Π. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΧΕΤΙΚΑ
ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

     Από τη στιγμή ψήφισης του νόμου 4009/2011, τα τελευταία τρία χρόνια σαν φοιτητές, έχουμε αρχίσει να παρατηρούμε και να βιώνουμε τις παθογένειες, τα αποτελέσματα και τις επιρροές εφαρμογής αυτού του νόμου, που έρχεται να καταλύσει το δημόσιο, δωρεάν και δημοκρατικό χαρακτήρα των ελληνικών Πανεπιστημίων. Επίσης, έρχεται να επιφέρει κατάργηση του ασύλου, περιορισμό της κοινωνικής μέριμνας, περιορισμό συγγραμμάτων, επιβολή συμβούλιων διοίκησης, μη εκπροσώπηση της φωνής των φοιτητών στα όργανα συνδιοίκησης κ.α.

     Ως ΠΑΣΠ, πιστοί στις αρχές και στις αξίες μας και αμετακίνητοι στις θέσεις μας, έχουμε δείξει από την αρχή, με συνεχή αγώνα και δράσεις και μέσω γενικών συνελεύσεων, την εναντίωση μας σε κάθε προσπάθεια εφαρμογής αυτού του νόμου.

     Ως φοιτητική παράταξη, με συνεπή καθημερινή παρουσία και επαφή με τους φοιτητές και αφουγκραζόμενοι τα προβλήματα, την αγωνία και τις ανησυχίες των φοιτητών που έχουν υπερβεί το κανονικό περιθώριο χρόνου σπουδών και κινδυνεύουν με διαγραφή, υπενθυμίζουμε και συνιστούμε στην ελληνική Πολιτεία ότι άλλα είναι τα πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας και της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Θα πρέπει η Πολιτεία να αναλογιστεί ποιες είναι και οι παρούσες συνθήκες που επικρατούν και με τις οποίες καλείται ένας νέος άνθρωπος να σπουδάσει και αναφερόμαστε τόσο σε εγκαταστάσεις, περιορισμό συγγραμμάτων, θέματα κοινωνικής μέριμνας, συνθήκες διδασκαλίας και παραδόσεων, αξιολόγηση καθηγητών κ.α.

     Είναι ανεπίτρεπτο να συζητάμε όπως ορίζει και το άρθρο 80 του ν.4009/2011 για οριζόντιες διαγραφές χιλιάδων φοιτητών με μοναδικό κριτήριο το έτος εισαγωγής τους, χωρίς καν να εξετάζουμε τις συνθήκες καθυστέρησης των σπουδών τους. Ένα τέτοιο μείζον θέμα πρέπει να αντιμετωπίζεται με μεγαλύτερη κοινωνική ευαισθησία και να ληφθούν υπόψη παράγοντες και αιτίες, που οδήγησαν αυτούς τους φοιτητές, να μην έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους, όπως προβλήματα υγείας, οικονομικά προβλήματα, βιοποριστική εργασία, δημιουργία οικογένειας, υποχρεωτικές παρακολουθήσεις σε εργάσιμες ώρες, μόνιμη κατοικία μακριά από τον τόπο σπουδών.

     Επιπλέον, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε στην Ελληνική Πολιτεία ότι όλοι αυτοί οι φοιτητές, μετά την υπέρβαση του κανονικού σπουδών, έχουν ήδη πλήρη παύση φοιτητικών παροχών και διευκολύνσεων όπως: απώλειας δικαιώματος εκπαιδευτικής άδειας για εργαζομένους, έκπτωση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, δικαιώματος για σίτιση και στέγαση. Επομένως, δεν επιβαρύνεται τόσο ο προϋπολογισμός των Ιδρυμάτων, όσο και ο προϋπολογισμός του κράτους. 

     Ενδεικτικά αναφέρουμε, σύμφωνα με την οδηγία, τι ισχύει για τις διαγραφές φοιτητών.

·         Φοιτητές με μητρώο εισαγωγής πριν και το 2003, διαγράφονται μετά την εξεταστική του Σεπτεμβρίου 2014.

·         Φοιτητές με μητρώο εισαγωγής το 2004,2005,2006 διαγράφονται μετά την εξεταστική του Σεπτεμβρίου 2015.

·         Φοιτητές με μητρώο εισαγωγής από το 2007 έως το 2010 διαγράφονται μετά την ολοκλήρωση του 8ου έτους σπουδών τους (2ν).

·         Φοιτητές με μητρώο εισαγωγής από το 2011 έως … διαγράφονται μετά την ολοκλήρωση του 6ου έτους σπουδών τους (ν+2).

Προτείνουμε:

1η Εκδοχή – Καμία διαγραφή φοιτητή

     Πάνω στο όνομα της αποδοτικότητας/αποτελεσματικότητας των ελληνικών Πανεπιστημίων σχετικά με τον αριθμό και το ποσοστό αποφοίτων προτείνουμε την κατηγοριοποίηση των φοιτητών σε ΕΝΕΡΓΟΥΣ και ΜΗ ΕΝΕΡΓΟΥΣ.

     ΕΝΕΡΓΟΙ, θα ορίζονται όσοι φοιτητές βρίσκονται από το 1ο έως το 12ο εξάμηνο (αναφερόμαστε ως το 12ο εξάμηνο, γιατί μέχρι τότε οι φοιτητές δικαιούνται φοιτητικές παροχές και διευκολύνσεις όπως έκπτωση στα ΜΜΜ, σίτιση, στέγαση κτλ) και πέραν του 12ου εξαμήνου, όσοι φοιτητές στη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους (από 1/10 έως 30/9) έχουν συμμετοχή έστω και σε ένα μάθημα έστω και σε μια εξεταστική.

     ΜΗ ΕΝΕΡΓΟΙ, θα ορίζονται όσοι έχουν ξεπεράσει την προαπαιτούμενη διάρκεια φοίτησης και σε ένα ακαδημαϊκό έτος (από 1/10 έως 30/9) δεν έχουν καμία συμμετοχή σε καμία εξεταστική.

     Επομένως, στην αξιολόγηση Ιδρυμάτων, Σχολών, Τμημάτων σχετικά με τον δείκτη αποδοτικότητας/αποτελεσματικότητας αποφοίτων, θα γίνεται η ανάλυση αποτελεσμάτων με βάση τους ΕΝΕΡΓΟΥΣ φοιτητές. Π.χ. τόσοι απόφοιτοι / πλήθος τόσων ΕΝΕΡΓΩΝ φοιτητών.

2η Εκδοχή - Πρόταση

     Αν η απόφαση για διαγραφές, ύστερα από τους προβληματισμούς και την πρόταση που έχουμε θέσει, είναι δρομολογημένη και αμετάκλητη, προτείνουμε να τεθούν συγκεκριμένες δικλείδες σε κάθε περίπτωση κατηγορίας υπό διαγραφή φοιτητών και αλλαγές σχετικά με αυτά που ορίζει η υπάρχουσα οδηγία.

Προτείνουμε:

·         Για φοιτητές με μητρώο εισαγωγής πριν και το 2003, ύστερα από υποχρεωτική ενημέρωση κάθε φοιτητή από τις αρμόδιες Γραμματείες όσοι δεν έχουν καμία συμμετοχή σε καμία εξεταστική εντός ενός ακαδημαϊκού έτους (έως 30/9) να διαγράφονται.
Για όσους έχουν έστω και μια συμμετοχή, έστω και σε μια εξεταστική μέχρι τις 30/9, προτείνουμε:

-  Παράταση δύο ακαδημαϊκών ετών, σε αυτούς που τα οφειλόμενα μαθήματα τους είναι λιγότερα από τα μισά μαθήματα του προγράμματος σπουδών.

-  Παράταση τριών ακαδημαϊκών ετών, σε αυτούς που τα οφειλόμενα μαθήματα είναι περισσότερα από τα μισά μαθήματα του προγράμματος σπουδών.

 

·         Για φοιτητές με μητρώο εισαγωγής το 2004,2005,2006, ύστερα από υποχρεωτική ενημέρωση κάθε φοιτητή από τις αρμόδιες Γραμματείες όσοι δεν έχουν καμία συμμετοχή σε καμία εξεταστική στο ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 που διανύουμε (μέχρι τις 30/9) καθώς και στο ακαδημαϊκό έτος 2014-2015, μετά το πέρας της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου 2015, να διαγράφονται. Για όσους έχουν έστω και μια συμμετοχή, έστω και σε μια εξεταστική σε αυτά τα ακαδημαϊκά έτη προτείνουμε:

-  Παράταση δύο ακαδημαϊκών ετών, σε αυτούς που τα οφειλόμενα μαθήματα τους είναι λιγότερα από τα μισά μαθήματα του προγράμματος σπουδών.

-  Παράταση τριών ακαδημαϊκών ετών, σε αυτούς που τα οφειλόμενα μαθήματα είναι περισσότερα από τα μισά μαθήματα του προγράμματος σπουδών.

 

·         Για φοιτητές με μητρώο εισαγωγής το 2007,2008,2009,2010, προτείνουμε:
Από το τελευταίο ακαδημαϊκό έτος, που έχει οριστεί η διαγραφή τους (8ο έτος)

-  Παράταση δύο ακαδημαϊκών ετών, σε αυτούς που τα οφειλόμενα μαθήματα τους είναι λιγότερα από τα μισά μαθήματα του προγράμματος σπουδών.

-  Παράταση τριών ακαδημαϊκών ετών, σε αυτούς που τα οφειλόμενα μαθήματα είναι περισσότερα από τα μισά μαθήματα του προγράμματος σπουδών.

 

·         Για φοιτητές με μητρώο εισαγωγής το 2011,2012,2013… προτείνουμε:
Σύσταση επιτροπής διαγραφής φοιτητών, που θα εξετάζει και θα αξιολογεί την περίπτωση κάθε φοιτητή που τίθεται υπό διαγραφή με βάση την ενεργή ή μη συμμετοχή του στις εξεταστικές κτλ, στα δύο χρόνια παράτασης που προβλέπονται μετά το πέρας του 8ου εξαμήνου.

     Εν κατακλείδι, θα θέλαμε να αποσαφηνίσουμε ότι:

-  Το Ακαδημαϊκό έτος ορίζεται από 1/10 έως 30/9, οπότε η εξεταστική του Σεπτεμβρίου θα πρέπει υποχρεωτικά να λογίζεται ως επαναληπτική εξεταστική του ακαδημαϊκού έτους, οπότε όποιες συζητήσεις για διαγραφές φοιτητών πριν την εξεταστική του Σεπτεμβρίου, είναι ανεδαφικές.

- Δικαίωμα για διακοπή σπουδών θα έχουν όλοι οι φοιτητές. Η χρονική περίοδος που οι φοιτητές θα έχουν διακόψει τις σπουδές τους, δε θα υπολογίζεται, οπότε και η διαγραφή τους θα μετακυλύεται κατά ίσο χρόνο με την χρονική περίοδο της διακοπής σπουδών.

                                                                 Π.Α.Σ.Π. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

                          Απο την κοινωνία των αγώνων μας...στο πανεπιστήμιο των ονείρων μας!

                                                                ΜΑΖΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

**Ακολουθεί το αντίγραφο της θέσης και πρότασης μας,το οποίο έχει πρωτοκολληθεί απο τις 7/4 και έχει μοιραστεί σε όλα τα αρμόδια όργανα του Πανεπιστημίου Πειραιώς,όπως Πρυτανεία,ΣύγκλητοΓραμματεία πανεπιστημίου,Διεύθυνση Σπουδών,Συμβούλιο διοίκησης,Κοσμητείες Σχολών του πανεπιστημίου μας.

Εκτύπωση

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΑΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

Γίνεται γνωστό σε όλους τους φοιτητές-φοιτήτριες του Πανεπιστημίου μας ότι οι δηλώσεις των μαθημάτων επιλογής Εαρινού εξαμήνου παρατείνονται μέχρι την Παρασκευή 21 Μαρτίου.

Οι δηλώσεις θα υποβληθούν ηλεκτρονικά  μέσω της ιστοσελίδας πληροφόρησης φοιτητών students.unipi.gr με τη 
χρήση του προσωπικού κωδικού των φοιτητών. ]
Πληροφορίες σχετικά με τις δηλώσεις θα παρέχουν οι Γραμματείες των Τμημάτων καθημερινά 
κατά τις ώρες 11:30 – 13:30. 
 
                                                Π.Α.Σ.Π. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ  - Δύναμη Αλλαγής-
 
Εκτύπωση

ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Γίνεται γνωστό στους φοιτητές-φοιτήτριες όλων των τμημάτων του Πανεπιστημίου ,ότι ξεκίνησε η περίοδος δήλωσης μαθημάτων και θα γίνονται καθημερινά απο τις 4 έως 15 Μαρτίου. 

Οι δηλώσεις θα υποβληθούν ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας πληροφόρησης φοιτητών students.unipi.gr  με τη χρήση του προσωπικού κωδικού των φοιτητών. Πληροφορίες σχετικά με τις δηλώσεις θα παρέχουν οι Γραμματείες των τμημάτων καθημερινά κατα τις ώρες 11:30 - 13:30 .

                                                          Π.Α.Σ.Π. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ  

                                                         Δύναμη αλλαγής - Δύναμη Ανατροπής